ابوترابی: مسئولان درباره مشکلات اقتصادی و راه‌حل آن با مردم سخن بگویند اظهارات جدید سخنگوی سپاه درباره جنگ ایران با اسرائیل پزشکیان: از موقعی که آمدیم از چپ و راست مشکل بارید پزشکیان: شرایط آمریکا برای مذاکره را نمی‌پذیریم سخنگوی سپاه: هدف اصلی دشمن در جنگ ۱۲ روزه نابودی مؤلفه‌های اقتدار و براندازی نظام بود پزشکیان: چیزی که می‌تواند ما را از مسیر باز دارد، اختلاف و خودمحوری است فیلم| حنظله بیش از ۱۴۰ صفحه شماره تلفن از مقامات ارشد اسرائیل منتشر کرد امیر سرتیپ خلبان «بهمن بهمرد» فرمانده نیروی هوایی ارتش شد میدری: کالابرگ به همه دهک‌های مشمول می‌رسد هشدار فرمانده نیروی دریایی ارتش: دشمن هر لحظه منتظر غافلگیری جدید باشد شهادت نوجوان بلوچ در حادثه تروریستی جاده زاهدان- فهرج رهبر انقلاب: به‌رغم سختی‌ها و تنگدستی‌ها، نقاط مثبت در کشور زیاد است خبر جدید دولت درباره ساماندهی نیرو‌های شرکتی وزیر نفت استعفا کرد؟ سفر خبرساز دختر و داماد پزشکیان به قزاقستان/ دفتر رئیس‌جمهور واکنش نشان داد + تصاویر سفر

واکنش مجلس به افزایش قیمت بلیت هواپیما

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بایستی نظارت سازمان هواپیمایی بر ایرلاین‌ها بیشتر شده و به سمت واردات هواپیما از سوی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی باشیم نه اینکه شرکت‌های کوچک رأساً اقدام به واردات هواپیما کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۸ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 08
کد خبر: ۱۱۶۸۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره گرانی بلیت هواپیما و انتقادات مردم نسبت به این موضوع اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس هم نسبت به گرانی بلیت هواپیما منتقد است؛ البته بخشی از این گرانی به عدم نظارت دولت بازمی‌گردد.

 

وی افزود: کمیسیون عمران پیش از این با دولت توافق کرده بود برای هر یک ساعت پرواز 600 هزار تومان نرخ بلیت در نظر گرفته شود اما متأسفانه هیچ‌گونه نظارتی بر این قیمت‌ها وجود ندارد و امیدوارم وزیر جدید راه و شهرسازی نظارت‌های خود را در این موضوع بیشتر کند.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره ورود هواپیماهای جدید به ناوگان جدید عنوان کرد: با توجه به روی کارآمدن دولت سیزدهم و رفع خیلی از مشکلات و همچنین تسهیل برخی روابط اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها ورود هواپیمای جدید بسیار محتمل است.

 

رضایی کوچی گفت: بایستی نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر ایرلاین‌ها بیشتر شده و به سمت واردات هواپیما از سوی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی باشیم نه اینکه شرکت‌های کوچک و خصوصی رأساً اقدام به واردات هواپیما کنند که در صورت هر مشکلی همان چند فروند هواپیمای این شرکت‌ها نیز زمین‌گیر شود.

 

وی تأکید کرد: بایستی 3 تا 4 ایرلاین بزرگ در کشور داشته باشیم تا بتوانیم آنها را تقویت کرده و حمایت و پشتیبانی‌های لازم را از آنها داشته و بر اقدام آنها نظارت کنیم ولی اگر تعداد ایرلاین‌ها بیشتر شود هم نظارت‌ها کمتر شده و هم خدمات‌دهی به مردم کاهش می‌یابد. همچنین احتمال افزایش تأخیر در پروازها هم بیشتر خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: نباید هر کسی از راه رسید بتواند مجوز تأسیس ایرلاین دریافت کند، همچنین بایستی بر اعطای مجوز ایرلاین‌ها کنترل، نظارت و سخت‌گیری‌های بیشتری صورت گیرد./ فارس

ارسال نظر